x

x

piątek, 20 marca 2020

Odgrzebane po latach

Jakiś czas temu zadzwonił kolega taty Karola. - Odnalazłem na strychu notatnik z zapiskami
Twojego ojca. Wpadaj! - powiedział. - Może ci się przydać, skoro projektujesz ogród!
Obok umocowań stopni, rodzajów nawierzchni, głębokości oczek wodnych, znalazły się w notatniku m.in. skrupulatne obliczenia, jaką powierzchnię zajmuje siędząca osoba. Lub czym się różni kwietnik od rabaty. Ponieważ to ostatnie zagadnienie żywo mnie dotyczy, postanowiłam wreszcie zgłębić wcale nie tak trudną wiedzę.
Otóż kwietnik to założenie sezonowe, w którym uprawia się głównie rośliny jednoroczne,
dwuletnie i cebulowe, takie jak aksamitki, tulipany, hiacynty, szafirki, cynie.
Rabata z kolei to element stały ogrodu. Wraz z nadejściem nowego sezonu dosadza się
w to miejsce nowe gatunki. W rabacie uprawia się głównie byliny, często uzupełniane krzewinkami.
Czasem można spotkać rabaty mieszane z roślinami dwuletnimi.
Czyli to, co ja mam po obu stronach ganku to kwietnik. A to, co planuje zrobić Karol od frontu
na podkładach to rabata.
Dla laika, który dopiero zaczyna przygodę z ogrodem, taki notatnik to nieocenione źródło wiedzy. Ciąg dalszy zgłębiania zapisków nastąpi.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz